| Vad tycker du? | |
|
+4Happy_stables Admin Stjärnglans Look 8 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Look * S.s Nörd *
Antal inlägg : 431 Age : 32 Location : Göteborg Registration date : 08-01-05
| Rubrik: Vad tycker du? lör jan 05, 2008 2:58 pm | |
| Vad tycker du om att vara vegetarian? Är det rätt, fel? Varför? Ska man äta djur eller inte?
Jag tycker det är rätt att äta djur. Om vi människor inte skulle äta djuren skulle de bli fler och fler och fler. Till slut skulle det bli för många och vi kommer ändå bli tvugna att döda dem. Och om man bara dödar dem, vad skall man göra med alla djur lik? Man kan inte direkt låta dem ligga då de börjar ruttna. I kött finns det jätte mycket nyttiga saker som inte finns i grönsaker. Och grönsaker är inget alla gillar, iaf inte jag. Jag skulle inte kunna leva med att vara vegetarian. Jag tror inte direkt att ett lejon eller en haj skulle bli vegetarianer för att dom tkr det är synd att döda djuren. Eller? Vad tycker ni? | |
|
| |
Stjärnglans * Aktiv Medlem *
Antal inlägg : 154 Age : 28 Location : Örebro Registration date : 08-01-05
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? sön jan 06, 2008 10:15 am | |
| - Look skrev:
- Vad tycker du om att vara vegetarian? Är det rätt, fel? Varför? Ska man äta djur eller inte?
Jag tycker det är rätt att äta djur. Om vi människor inte skulle äta djuren skulle de bli fler och fler och fler. Till slut skulle det bli för många och vi kommer ändå bli tvugna att döda dem. Och om man bara dödar dem, vad skall man göra med alla djur lik? Man kan inte direkt låta dem ligga då de börjar ruttna. I kött finns det jätte mycket nyttiga saker som inte finns i grönsaker. Och grönsaker är inget alla gillar, iaf inte jag. Jag skulle inte kunna leva med att vara vegetarian. Jag tror inte direkt att ett lejon eller en haj skulle bli vegetarianer för att dom tkr det är synd att döda djuren. Eller? Vad tycker ni? Asså jag det är ju både rätt och fel enligt mig o_o' Det rätta är väl det som du säger, det finns många nyttiga saker som finns i köttet och inte i grönsaker. Och det som jag tkr är fel är att vi människor slaktar djuren för att få mat. Det är ju lite synd om djuren faktist. Men om vi inte hade kött, vad skulle vi liksom äta då? Grönsaker? Ja, det kan man väl äta. Fast varje dag? Skit, alla skulle vara skit smala och spinkiga då.. | |
|
| |
Admin Admin
Antal inlägg : 290 Age : 30 Registration date : 08-01-04
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? sön jan 06, 2008 1:52 pm | |
| Vi behöver kött för att kunna få den näring vi behöver, men jag har inget emot vegeterianer, det är ju inte på något sett fel. Om man är vegetarian så bidrar det ju även till en sund kost, men ändå så tror jag att vegeterianer ändå behöver kött. Liksom människan föddes ju som rovdjur. Det ingår ju liksom i vår natur att äta kött. Det är våra instinkter att äta kött. Det ända jag tycker är hemskt är hur dom tar hand om djuren som ska slaktas. | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 12:57 am | |
| Ja, men som jag t.ex, jag skulle vara död för längesedan om jag skulle vara vegetarian. Jag väger typ 39 kg och är 160 lång . Det finns ju inget fett i grönsaker som man behöver. Det finns visserligen vitaminer men aja x) Jag vet inte ngn ting om hur dom slaktar djuren, men jag vill låta bli o tänka på det. Och jag tkr inte det är synd att slakta djur. Visst, ett djur dör, men om jag inte får äta det djuret så dör jag istället. Man får ju välja mellan att vara blödig eller att kunna leva. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 8:53 am | |
| - Look skrev:
- Ja, men som jag t.ex, jag skulle vara död för längesedan om jag skulle vara vegetarian. Jag väger typ 39 kg och är 160 lång .
Det finns ju inget fett i grönsaker som man behöver. Det finns visserligen vitaminer men aja x) Jag vet inte ngn ting om hur dom slaktar djuren, men jag vill låta bli o tänka på det. Och jag tkr inte det är synd att slakta djur. Visst, ett djur dör, men om jag inte får äta det djuret så dör jag istället. Man får ju välja mellan att vara blödig eller att kunna leva. Aha, okejs. Jag är typ 156 och väger 37 kg. Hmh, sant ju. Men jag skulle inte kunna leva utan kött. Det finns typ massor av filmer som man kan kolla på youtube hur de slaktar djuren. En gång kollade jag. FYFAN! Asså jag ville bara bli vegetarian.. Men liksom, jag mst ju äta kött ;P Annars skulle jag dött för länge länge läääääääääääänge sen ;P xD | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 9:22 am | |
| Men jag tror inte att alla de filmerna är seriösa -.-' Och sen är det ju inte alltid från sverige, jag tror det e från Amerika o så | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 9:30 am | |
| - Look skrev:
- Men jag tror inte att alla de filmerna är seriösa -.-' Och sen är det ju inte alltid från sverige, jag tror det e från Amerika o så
Nae inte jag heller, men det är äckelpäckligt o'O. Men tur att det iaf inte är från Sverige iaf. | |
|
| |
Admin Admin
Antal inlägg : 290 Age : 30 Registration date : 08-01-04
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 9:38 am | |
| Vet att dom tog upp för ett tag sen det här med hur köttet fraktas till Sverige. Ärligt tlaat dom sätter 100 levande grisar ihopträngde på en lastbil, där får dom stå kanske 3 dagar i sträck utan mat . Hörde att dom skulle försöka minska kötintaget. Visst jag har inget emot att dom dödar djur , men seriöst så vet jag hur det går till, och det är hemskt. Tycker synd om alla djru som får lida. Sen tycker jag speciellt synd om dom höns som får sitta inne i små fjuttiga burara hela sitt liv. >.< Men somsagt skulle aldirg klara mig utan kött x) | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 12:38 pm | |
| - Admin skrev:
- Vet att dom tog upp för ett tag sen det här med hur köttet fraktas till Sverige. Ärligt tlaat dom sätter 100 levande grisar ihopträngde på en lastbil, där får dom stå kanske 3 dagar i sträck utan mat . Hörde att dom skulle försöka minska kötintaget. Visst jag har inget emot att dom dödar djur , men seriöst så vet jag hur det går till, och det är hemskt. Tycker synd om alla djru som får lida. Sen tycker jag speciellt synd om dom höns som får sitta inne i små fjuttiga burara hela sitt liv. >.< Men somsagt skulle aldirg klara mig utan kött x)
Hemskt -.-' Men nu försöker dom att ta djur från Sverige.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 07, 2008 2:51 pm | |
| - Look skrev:
- Admin skrev:
- Vet att dom tog upp för ett tag sen det här med hur köttet fraktas till Sverige. Ärligt tlaat dom sätter 100 levande grisar ihopträngde på en lastbil, där får dom stå kanske 3 dagar i sträck utan mat . Hörde att dom skulle försöka minska kötintaget. Visst jag har inget emot att dom dödar djur , men seriöst så vet jag hur det går till, och det är hemskt. Tycker synd om alla djru som får lida. Sen tycker jag speciellt synd om dom höns som får sitta inne i små fjuttiga burara hela sitt liv. >.< Men somsagt skulle aldirg klara mig utan kött x)
Hemskt -.-' Men nu försöker dom att ta djur från Sverige.. Usch då ;'o | |
|
| |
Happy_stables * Ny medlem *
Antal inlägg : 38 Age : 31 Registration date : 08-01-08
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? tis jan 08, 2008 7:27 am | |
| Man måste ju få vara Vegetarian, men alltså alla kan ju inte bli, Men man kan inte heller döda för många, som ex. att jag har hört talas om att Girafferna utrotas. Så, visst är det okej, bara det int blir för många... | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? tis jan 08, 2008 8:16 am | |
| - Happy_stables skrev:
- Man måste ju få vara Vegetarian, men alltså alla kan ju inte bli, Men man kan inte heller döda för många, som ex. att jag har hört talas om att Girafferna utrotas. Så, visst är det okej, bara det int blir för många...
Giraffer? Oo Äter man sådana :O | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? tis jan 08, 2008 1:17 pm | |
| - Look skrev:
- Happy_stables skrev:
- Man måste ju få vara Vegetarian, men alltså alla kan ju inte bli, Men man kan inte heller döda för många, som ex. att jag har hört talas om att Girafferna utrotas. Så, visst är det okej, bara det int blir för många...
Giraffer? Oo Äter man sådana :O Fyf*itta va äckligt. o__o' Haha, nej det tror jag inte. Elr ? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? ons jan 09, 2008 3:31 am | |
| - Look skrev:
- Happy_stables skrev:
Giraffer? Oo Äter man sådana :O Hah, tror inte det :p men i Afrika kanske man gör det :p | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? ons jan 09, 2008 5:30 am | |
| - Happy_stables skrev:
- Look skrev:
- Happy_stables skrev:
Giraffer? Oo Äter man sådana :O Hah, tror inte det :p men i Afrika kanske man gör det :p Haha x) | |
|
| |
Zeer * Ny medlem *
Antal inlägg : 10 Registration date : 08-01-05
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? ons jan 09, 2008 11:57 am | |
| - Look skrev:
- Vad tycker du om att vara vegetarian? Är det rätt, fel? Varför? Ska man äta djur eller inte?
Jag tycker det är rätt att äta djur. Om vi människor inte skulle äta djuren skulle de bli fler och fler och fler. Till slut skulle det bli för många och vi kommer ändå bli tvugna att döda dem. Och om man bara dödar dem, vad skall man göra med alla djur lik? Man kan inte direkt låta dem ligga då de börjar ruttna. I kött finns det jätte mycket nyttiga saker som inte finns i grönsaker. Och grönsaker är inget alla gillar, iaf inte jag. Jag skulle inte kunna leva med att vara vegetarian. Jag tror inte direkt att ett lejon eller en haj skulle bli vegetarianer för att dom tkr det är synd att döda djuren. Eller? Vad tycker ni? Ja, vi har trots allt ätit djur sen människoarten "föddes", så på något är vi skapade så. Om inte våra förfäder hade jagat hade dom inte kanske överlevt,och det resulterar i att vi inte skulle levt heller! Men att äta kött är dåligt för miljön, då det rivs tusentals mil skog om året för att göra betesmark åt t.ex kor. Jag tycker att det är ok att äta kött, men inte för mycket! | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? tor jan 10, 2008 10:46 am | |
| - Zeer skrev:
-
Ja, vi har trots allt ätit djur sen människoarten "föddes", så på något är vi skapade så. Om inte våra förfäder hade jagat hade dom inte kanske överlevt,och det resulterar i att vi inte skulle levt heller! Men att äta kött är dåligt för miljön, då det rivs tusentals mil skog om året för att göra betesmark åt t.ex kor. Jag tycker att det är ok att äta kött, men inte för mycket! Jag älskar kött (L) Det finns inge godare <3 | |
|
| |
| |
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? tor jan 10, 2008 11:52 am | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? lör jan 12, 2008 8:53 am | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? lör jan 12, 2008 10:53 am | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? sön jan 13, 2008 5:53 am | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? sön jan 13, 2008 7:31 am | |
| | |
|
| |
Look * S.s Nörd *
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 14, 2008 12:05 am | |
| Avsky svamp :S Skolläkarn tror att jag har anorexia för att jag väger lite | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? mån jan 14, 2008 8:43 am | |
| - Look skrev:
- Avsky svamp :S
Skolläkarn tror att jag har anorexia för att jag väger lite O_O' HAHAHAHA, bara för det? Omg. xD' | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vad tycker du? | |
| |
|
| |
| Vad tycker du? | |
|